Saturday, September 5, 2009

Lawak...

1. Kisah 2 ekor anjing
Dua ekor anjing telah terperangkap di sebuah pulau dan ingin berenang menuju ke seberang. Untuk sampai ke seberang kedua-dua anjing tersebut memerlukan stamina yang cukup.Anjing A pun training habis-habisan. Anjing B rileks je.Tiba masanya kedua-duanya pun menyeberang dan anjing B sampai awal daripada anjing A, malahan sempat makan lagi.Anjing A tak puas hati, tapi anjing B berkata,"Ala... rileks le, aku ni kan anjing laut....."

2. Tinggal kepala jer..
orang asli: selamat pagi tuan.
polis: selamat pagi.
polis: apa hal?
orang asli: saya nak buat repot, tuan.
polis: fasal apa tu?
orang asli: kawan saya dibaham harimau.
polis: pukul berapa?
orang asli: dia tak pukul tuan, terkam
polis: habis?
orang asli: tak habis, tinggal kepala

3. Tertelan duit
Malam tu, sepasang suami isteri dah bersiap-siap nak masuk ke bilik tidur bila tiba-tiba mereka terdengar suara anak bongsu mereka menangis. Mereka pun pergi mendapat anak itu lalu bertanyakan kenapa dia menangis.. Si anak menjawab dia tertelan duit syiling lima sen dan sekarang dia takut akan mati sebab tertelan duit tu, lalu terus menangis teresak-esak.Si ayah yang buntu nak memujuk anak itu tiba-tiba teringat duit dalam poket seluarnya lalu mengeluarkan duit lima sen. Kemudian si ayah berpura-pura membuat magik dan mengeluarkan duit lima sen dari telinga anaknya. "Ha, kan ayah dah keluarkan ni." Si anak teruja dan terus berhenti menangis. Sepantas kilat anak itu mengambil duit lima sen itu dan menelannya lalu berkata, "Buat lagi sekali ayah."

4. Bang... bangun bang
Ada sepasang suami isteri, baru jua berkahwin, menjalani puasa first time as a couple. Hendak dijadikan cerita, mereka ni pun bergaduh ntah pasal apa.Si suami pun ngan merajuk nya bagi cold shoulder kat si isteri dan takmau bercakap dengan bininya. Jadi malam harinya dia pun menulis note untuk si isteri: "Sahur nanti bangunkan abang" dan di simpan dekat dengan tempat tidur isterinya.Apabila si laki ni bangun, hari sudah pun siang dan dia mendapati ada sekeping nota dengan tulisan bini dia: "Bang, bangun bang, makan sahur." Kuang kuang kuang~

No comments:

Post a Comment